Συμπληρώνω μηχανογραφικό…Επιλέγω

Μετά από μήνες προετοιμασίας, αμέτρητες ώρες μελέτης και ατελείωτα κεφάλαια στα βιβλία, οι Πανελλήνιες εξετάσεις ολοκληρώθηκαν και οι βαθμοί ανακοινώθηκαν. Για τους νεαρούς μαθητές, η στιγμή αυτή σηματοδοτεί την έναρξη της τελικής ευθείας, μιας πορείας που διαμορφώθηκε κατά μήκος χρόνων. Καθώς αναμένουν με αγωνία τα αποτελέσματα, ένα συναίσθημα υπερέχει: το άγχος. Ανησυχούν για το αν κατάφεραν να αποδώσουν όσα επιδίωξαν και να ανταμειφθούν για τις προσπάθειες τους. Ωστόσο, η ανησυχία που κυριαρχεί πάνω από όλες είναι αν θα καταφέρουν να πετύχουν τνα προσεγγίσουν την πόρτα της σχολής των ονείρων τους, το πολυπόθητο εισιτήριο προς το μέλλον τους – το μηχανογραφικό

Μηχανογραφικό! Πως το συμπληρώνω και με τι κριτήρια επιλέγω σωστά τις σχολές;;

Η επιλογή σχολής ισοδυναμεί κατά μια έννοια με την επιλογή επαγγέλματος. Η επιλογή, όμως ενός επαγγέλματος αποτελεί ίσως την πιο κρίσιμη απόφαση στη ζωή ενός νέου, αν ληφθεί υπόψη ότι στο χώρο εργασίας του ένας άνθρωπος δαπανά το ένα τρίτο περίπου της ζωής του. Για την απόφαση αυτή, οφείλει ο καθένας να γνωρίζει όχι μόνο το τι θέλει και αλλά και το  τι μπορεί να κάνει. Ενώ, κατά δεύτερο λόγο, να γνωρίζει τις τρέχουσες συνθήκες και τις τάσεις που επικρατούν στον κόσμο της εργασίας και των επαγγελμάτων.

Αρχικά, λοιπόν τίθεται το ερώτημα θα γίνω ότι θελήσω ή θα γίνω ότι μπορώ;
Συνήθως, οι νέοι που κάνουν την πρώτη δήλωση, διακατέχονται από βαθιά αυτοπεποίθηση και δυναμισμό, όμως προβληματιζόμαστε με το πόσο εφικτή μπορεί να είναι. Είναι αρκετές οι φορές που η ίδια η πραγματικότητα “σαρκάζει” τέτοια άτομα και να αναγκάζει να προσγειωθούν απότομα στην πραγματικότητα που μπορεί να είναι πολλή σκληρή. Από την άλλη οπτική, η άλλη άποψη, αν και μας δημιουργεί συμπάθεια για το μετριόφρων άτομο, μας προβληματίζει ως προς το κατά πόσο εγγυάται πρόοδο του ατόμου. Είναι ευρέως παραδεκτό ότι άτομα με ψυχρό ρεαλισμό και στυγνό ορθολογισμό δημιουργούν ένα “σύννεφο” ηττοπάθειας. Υπαρκτός λοιπόν, ο φόβος του ατόμου να ξεπεράσει τα όρια του, να υπερβεί τις κοινωνικές αντιξοότητες και να επιτύχει το στόχο του.  Άρα, μήπως ο ιδανικός συνδυασμός θα ήταν αφενός ο εσωτερικός δυναμισμός και αφετέρου ο ρεαλισμός, ως προς τις δυνατότητες μας;;;

Αφού, λοιπόν, ο νέος  γνωρίζει ποιο επάγγελμα του ταιριάζει, αφού έχει διερευνήσει τα προσωπικά του χαρακτηριστικά, τις κλίσεις, τα ενδιαφέροντά του, τότε είναι μάλλον προτιμότερο να διαλέξει από τα επαγγέλματα που του ταιριάζουν, εκείνα που είναι ανερχόμενα και κατά το δυνατόν να αποφύγει όσα είναι κορεσμένα, αφού πρέπει να παραδεχτούμε ότι είναι αναγκαία αλληλεπίδραση ατόμου – κοινωνίας.

Ο παραπάνω κανόνας φυσικά, δεν είναι απόλυτος ούτε και αποτελεί πανάκεια για σίγουρη επαγγελματική αποκατάσταση. Η επιλογή ενός επαγγέλματος με μέλλον δε συνεπάγεται απόλυτη βεβαιότητα επιτυχημένης εργασιακής προοπτικής, καθώς η τεχνολογία “τρέχει” με ραγδαίους ρυθμούς και επιφέρει ταχύτατες αλλαγές, το κάθε άτομο πρέπει να φροντίζει να ανανεώνει συνεχώς τη γνώση του και να ελίσσεται. Και το αντίθετο (άποψη που ασπάζομαι 100% και έχω δει πολλές φορές να “υλοποιείται” σε άτομα του περιβάλλοντος μου). Όποιος επιλέξει ένα επάγγελμα που εμφανίζεται κορεσμένο, μπορεί, σε πείσμα του ιδιαίτερα υψηλού ανταγωνισμού που θα συναντήσει, να πετύχει στην προσωπική του καριέρα, εφ’ όσον διαθέτει τις κατάλληλες γνώσεις, τις ανανεώνει και δείχνει ιδιαίτερο ζήλο και ενδιαφέρον για τη δουλειά του. Φυσικά, όλα αυτά δεν είναι παρά γενικές διαπιστώσεις, γιατί δεν υπάρχουν σε θέματα επιλογών σειρά εντολών που πρέπει να ακολουθηθούν, ώστε να επιτευχθεί ο στόχος.

Παρόλο, που δεν υπάρχουν αυτές οι εντολές, που να οδηγούν στην επιτυχία, θεωρώ ότι ο Επαγγελματικός προσανατολισμός είναι απαραίτητος και επιδρά απολύτως θετικά. Με τον όρο αυτό, βέβαια εννοώ την συστηματική και επιστημονική μεγάλης διάρκειας βοήθεια προς το άτομο, ώστε να γνωρίσει τον εαυτό του και αξιοποιώντας τις ικανότητές του, να επιλέξει το επάγγελμα που ταιριάζει στην προσωπικότητά του. Δε μπορούμε άλλωστε να παραβλέψουμε το γεγονός ότι αφενός, το νεαρό της ηλικίας δε διασφαλίζει απόφαση ορθή και ανάλογη με τη σημασία της και αφετέρου ότι ο νέος δέχεται επιδράσεις από το άμεσο ή και ευρύτερο περιβάλλον, που δεν τον οδηγούν στην καλύτερη για αυτόν απόφαση. Επιπλέον, η ύπαρξη πολλών επαγγελμάτων και ειδικοτήτων καθιστά αδύνατη την ενημέρωση του νέου με άλλο τρόπο, πέρα από την συζήτηση με συμβούλους επαγγελματικού προσανατολισμού. Με την οργανωμένη εικόνα των πραγμάτων και των εξελίξεων που μπορεί να προσφέρει στο άτομο ένας ορθός επαγγελματικός προσανατολισμός, ο νέος ξεφεύγει από την αδράνεια και τον εφησυχασμό και κατανοώντας την πραγματική λειτουργία των επαγγελμάτων, θέτει στόχους και αγωνίζεται για την πραγμάτωσή τους, αποφασίζει ώριμα για το μέλλον του και την επαγγελματική του σταδιοδρομία.

ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΊΤΕ και ΜΕΤΑ συμπληρώστε το μηχανογραφικό σας!
Επιλέξτε σωστά το μέλλον σας!!!

 Αν όμως ο δρόμος που στρίψατε δε σας αρέσει τελικά,
μη διστάσετε να μπείτε στον παράδρομο…

Αλεξάνδρα…. 

Leave a Reply